21. februar 2022
Tydelig logo. Klare farger. Tidsriktige fonter. Rene designelementer. – Vi er veldig stolte av å kunne presentere Negotia i en helt ny drakt, sier Viktoria Fladby, leder for marked og kommunikasjon.
Fladby og nøkkelpersoner i administrasjonen har det siste halvåret jobbet fram den nye grafiske profilen i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Boldt.
- Målet har vært å skape et tidsriktig uttrykk med en visuell profil som kommuniserer godt og helhetlig. Underveis har vi kjørt tester mot både tillitsvalgte, Negotia ung, medlemmer og ansatte, som hjelp til å ta de rette valgene, sier Fladby.
Hun framhever tydelighet som det viktigste stikkordet for det nye uttrykket:
- Det visuelle setter i gang sanseapparatet vårt. Logoen, fargene og de andre elementene legger igjen et avtrykk, som skaper en oppfatning av hvem vi er. At Negotia framstår som tydelig og klar i alle sammenhenger har vært en ledetråd i utviklingen av det nye designet.
Negotia har spreke målsettinger om medlemsvekst og innflytelse i arbeidslivet. Den vedtatte visjonen er å være i front og vise vei til en bedre arbeidshverdag. Lederen for markeds- og kommunikasjonsavdelingen sier at den grafiske profilen er en viktig støtte i dette arbeidet.
- Den signaliserer identiteten vår og gir oss effektive kommunikasjonsverktøy som hjelper oss på veien mot målene. Vi gleder oss til å jobbe med dette i tiden framover, og er spent på responsen fra medlemmene og omgivelsene, sier Viktoria Fladby.
Kommunikasjonsavdelingen er klar. - Vi gleder oss til å jobbe med den nye og friske grafiske profilen. Fra venstre: Herman Gjeitanger, markedskonsulent; Viktoria Fladby, leder marked og kommunikasjon; Cathrine Ekenes Iversen, markedskonsulent og Monica Linn Utkilen, markedskonsulent. Foto: Terje Bergersen