14. februar 2019
Har du tittet innom de kjente nettavisene i det siste? Da har du kanskje lagt merke til at Negotia er på hugget for tiden.
Helt konkret dreier det seg om en annonsekampanje i ulike nettaviser i tre uker framover. En type merkevarebygging som forbundet ikke har testet ut tidligere.
- Dette er første gangen vi prøver oss på en sånn type annonsering, og så langt viser analyser at kampanjen er blitt lagt godt merke til, sier markedskonsulent Cathrine Ekenes Iversen.
Redd for å få sparken? Ingen feriepenger i år? Overtid uten betaling?
Dette er blant de spissete budskapene som benyttes i nettannonsene. De som stopper opp kan klikke seg videre til en landingsside med spennende informasjon.
- På landingssiden er det blant annet tre historier fortalt av Negotia-medlemmer. En av dem sier rett ut at medlemskapet reddet jobben hans – et godt eksempel på den store forskjellen på det å være organisert eller ikke når det skjer noe alvorlig på arbeidsplassen. Er du organisert får du hjelp uten at det koster noe ekstra. Du betaler bare kontingenten, sier Ekenes Iversen.
I tillegg er det lenker til en mengde annen relevant informasjon om arbeidsliv og organisering på landingssiden. Dessuten er det selvsagt mulighet for innmelding direkte eller forespørsel om mer informasjon, enten det er snakk om enkeltpersoner eller større ansattmiljøer.
- Som arbeidstaker er det smart å spille lag på med noen som kan spillereglene i arbeidslivet. For eksempel Negotia, sier Cathrine Ekenes Iversen.