18. september 2023
I disse dager mottar Negotias tillitsvalgte og klubbledere en pakke med materiell til profilering og rekruttering på arbeidsplassen. Målet er økt synlighet og flere medlemmer.
Forsendelsen inngår i en større kampanje denne høsten. Pakken inneholder plakater, tips til gode samtaler i arbeidsmiljøet, klistremerker og en nysgjerrighetsvekkende kaffekopp. Parallelt kjøres det radiospots i utvalgte kanaler og annonsering i sosiale medier. Og om et par uker følges det opp med en konkret vervekampanje.
- Tanken er at alle disse tiltakene utfyller hverandre og til sammen bidrar til god oppmerksomhet og interesse – og flere nye medlemmer. Vi må tenke informasjon og rekruttering som felles prosjekt for hele organisasjonen, og bruke høsten til å styrke fellesskapet, sier Viktoria Fladby, leder for markeds- og kommunikasjonsavdelingen i Negotia.
Hun oppfordrer også til å ta kontakt med avdelingen for tilrettelegging av lokale tiltak.
- Er du tillitsvalgt og vil arrangere en synlighetsdag for eksempel? Ta kontakt med oss på info@negotia.no. Vi er med og planlegger, og reiser gjerne ut. Vi kan også sende mer materiell til dem som trenger det. Og er det noen som ikke har mottatt sendingen er det bare å ta kontakt, sier Fladby.
Velg noen gode argumenter fra brosjyren, heng opp plakatene der du kan og gjør den nye kaffekoppen synlig i kontorlandskapet. Og ikke minst; snakk med kollegene dine om hva fagforeningen gjør på arbeidsplassen.